Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op herdershond.startpagina.nl

Tips gevraagd...

mij
11 Jul, 2006 07:43

Hallo allemaal,

Even een vraagje. Het uitlaten van Rex gaat super goed nu en hij trekt bij mij voor geen meter en blijft netjes ter hoogte van mijn knieen, maar als ik met mijn dochter wil lopen of een ander gezinslid of met zijn allen, trekt hij van links en naar rechts, loopt steeds voor je voeten, blijft achter je hangen of ver vooruit, bang dat er een gezinslid wegloopt of zo. Ik denk dat hij de roedel bij elkaar wil houden en wil ons denk ik bijelkaar drijven maar ik wordt er zo moe van dus wie heeft voor mij de oplossing? Hoe moet ik Rex leren om in gezelschap, netjes naast mij te blijven lopen? Een gezellige gezinswandeling zit er zo niet in.

Alvast bedankt weer!!!

Groetjes van mij

Festina Lente
11 Jul, 2006 10:35

Hallo, Als je alleen met Rex loopt dan is al je aandacht bij hem, hij loopt netjes en onder appél. Maar als je met anderen loopt dan is jou aandacht verslapt, ik neem tenminste aan dat je net als ik :) lekker loopt te kletsen. Rex heeft dit donders goed in de gaten en daarbij komt nog dat doordat hij waarschijnlijk idd de roedel bij elkaar wilt houden. Het enige wat ik je zou kunnen aanraden is: trainen maar dan mét mensen erbij. Loop samen bv met je dochter en laat haar maar lekker al dr verhalen aan je vertellen onderwijl concertreer jij je op Rex. En corrigeerd hem daar waar nodig is, Op die manier krijgt hij wel in de gaten dat ondanks dat je niet alleen met hem loopt hij toch in de gaten word gehouden. Ik hoop dat je hier wat aan hebt, groetjes Sheniki